Thursday, May 7, 2009

Alamak.. cm dah malas je..

tetibe je rase malas.. azam yg menggunung 4 mggu lepas cm merata.. serata harta pusaka menggunung yg diwariskan kpd cucu cicit yg malas.. (buruknye peribahasa).. baru sat tadi aku teringat balik azam2 aku..

4 mggu lepas aku berazam nk jd rajin posting surgery ni.. kunun nk jadi surgeon.. kenape? sbb 3 posting seblom2 ni aku langsung cm xde yg minat.. O&G ok la gak.. sbb selalu dpt tgok operation.. tapi ni bidang yg last2 minit nnti la.. kalo dah xde doctor perempuan, kalo dah terdesak sgt, baru aku pilih..

awal2 dulu smgt je gi ward.. ye la kan.. cuak gile bile tau budak posting lepas byk yg fail sbb doctor geram ngan masalah disiplin.. tapi skrg cm.. lantak le.. xnampak pon mane2 doctor round cek student ade ke tak.. (mungkin belum lagi)



satu lagi yg buat aku malas.. xpe.. dah kompem naik 4th year.. haha! (gelak angkuh).. syarat naik kene pas 3/4 posting.. since ni last posting n aku plak ngan nasib baiknye xpenah fail utk 3 posting seblom ni..

tapi fikir2 balik, nnti 5th year, ulang balik posting 3rd year.. kalo aku fail skrg, musti la ade bad impression di klgn lecturers time 5th year nnti.. satu lagi, kalo tak rajin skrg, abes posting ni, bukanlah abes selama2nya.. time jd HO, jumpe lagi.. silap2 dpt kt spital ni, jumpe lecturers lagi.. so.. baik rajin2 utk merajinkan diri mulai sekarang!!!!!!

5 comments:

madey said...

jgan malas!!!!!! wake up!!!!

Awis Qarni said...

thanx Madey.. rajin tapi fail lg bagus drpd malas tapi pass

madey said...

perumpamaan ko memg x btol =p

Awis Qarni said...

betul ape... ape gune lulus nasib kalo kite xpenah rase kesusahan utk pass tu? lenkali belum tentu lulus..

tapi kalo fail setelah kite usaha, lenkali xsemestinya kite fail lagi...

but tentulah paling bagus, rajin dan pass!!

madey said...

ok2..aku ingatkan yg malas tue just malas2 ayam jek

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin