Thursday, May 27, 2010

Tragedi Mimi II Jr. (5th batch...)

Mimi II nama diberi kpd seekor kucing betina kt umah sewa aku, yg sgt subur.. "II" kerana kt asrama ade Mimi I.. dah 5 kali beranak kt umah ni sejak bulan November 2008.. Hari ini genaplah seminggu Mimi II Jr 5th batch - Mimi II-5th dilahirkan.. Masih segar dlm ingatan ngiauan halus manja di pagi Jumaat yg menyedarkan aku akan kelahiran mereka..

Mlm td, lantaran keseorangan kt umah sewa kesayanganku - Istana Hinggap Bukit Sekilau, aku tidor kt asrama ngan mmber2.. (bukan takut, cume xbest je).. sblm pegi mlm td, aku sempat tunjuk kt Sepul ngan Apis anak2 kucing tu.. "comel..." kata mereka.. dan tak sangke plak tu merupakan kali terakhir utk aku menatap mereka..

Petang td, dlm pkul 3.40, aku balik umah.. xde ape2 yg pelik aku nmpak.. Mimi II, mcm biase, merengek2 mintak makanan.. tapi xterpikir plak nk g tengok anak2 dia kt dlm stor..

dlm pkul 5, tgh aku asyik belek2 buku kt bilik, aku terdengar Mimi II merengek2.. mcm dlm bilik aku.. aku carik2... kedengaran mcm dekat bwh katil aku..(lokasi kejadian..)

bile aku menghampiri katil, aku perasan sesuatu tompokan kt lantai.. mcm darah..

ye.. mmg darah!!!


aku cube mengintai tengok bwh katill.. Mimi II di situ.. "ape yg dia buat? hatiku berbisik.."
pelik... mcm ade anak2 dia kt depan tu.. apesal diam je anak2 dia? tidur ke?
mmg anak2 dia.. kenape x bergerak langsung??

lantas aku mengalihkan katil.. dan...

"Ya Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....."


ape yg dah jadi?????!!!!
infanticide kah????
postpartum blues kah?????

aku lantas menjejaki perjalanan Mimi dari stor tempat dia beranak sampai ke atas..
bermula dari tangga atas
ke tangga bawah..
ade tompokan darah!!!!!

masuk ke Stor tempat dia beranak.. Stor aku kemas dan cantik ye..


xnampak mcm ade ape2 pon..
ade kesan darah.. xmcm sebelum ni..
kt bawah kotak ni pon berdarah.. mgkin anak kucing dibunuh kt bawah ni lagi.. kemudian baru dibawa naik ke atas
tetibe Mimi II dtg join aku menyiasat.. Mimi II seperti nak berkata sesuatu.. tapi apakan daya aku xmampu memahaminya...

adakah Mimi II sndiri yg bunuh anak2nya?? atau ade kucing jantan lain yg masuk dan bunuh anak2 nya??? Misteri kekal misteri... yg pasti mlm ni, aku xkan tido kt umah..

The Coolest World Photos - iGetty.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin