Tuesday, May 26, 2009

Alhamdulillah... Allah lindungi org yg tak bersalah...


hari ni aku masuk OT lagi.. huaha.. wpun penat bodek nk scrub tapi xdpt (dgn alasan scrub utk 5th year je), tp aku still bersemangat... 1st OT, aku ikut Mr. Zack.. LIFT (Ligation Interspinchteric Fistula Tract).. cm tu a lebey kurg.. aku tau ni drpd Mr. Prabhu time ikut klinik dia ari tu.. aku tgok ngan sungguh2.. bangga ngan teknik ciptaan org Asia Tenggara... teknik utk tutup anal fistula (satu penyakit bisul di punggung yg ade salur direct ke lubang dubur)...

abes OT tu aku ikut dua lg OT, tapi bukan ngan Mr. Zack.. abes tengok, aku pun keluar OT sbb nak g ward, nak cover patient yg aku kene present ngan Mr. Prabhu ptg ni.. so aku pn pass la logbook kt member... minta dia tolong amekkan signature Mr. Zack (kitorg kene penuhkan logbook ngan signature dr. lepas tengok operation.. )

aku pn siap2 tukar baju... kuar OT... dlm kepala aku plan nk g smyg then makan... then g ward... then latih present...

tetibe, belum sampai kt lif floor yg same, aku dpt panggilan kecemasan.. "Awis..!! Mr Zack amek logbook ko.. dia cari mane ko... cepat masuk OT balik!!!!"

aku pn bergegas g OT... sampai kt OT, aku terus amek baju OT, masuk bilik air, pakai...

mengimbas kembali ape yg berlaku sehingga menyebabkan member aku wat panggilan kecemasan....

Bile Mr Zack dah abes wat operation, cm biase dia pn rehat2 kt kaunter tgh OT sambil berbincang2 ngan surgeon lain... dan rakan2 yg masih di OT pn menyerahkan logbook utk ditandatangani termasuk yg aku punye... smpai kt buku aku je, Mr Zack bertanya, "Where's this guy?"... dan rakanku yg baik bernama Bahiyah cube mencover, "He's in toilet.." "Ok, i'll wait for him.."... Mr Zack atau nama sebenar Mr Zailani syak yg aku menipu.. xdtg OT, tapi pass logbook mintak member tolg dptkan sign OT.. sementara tggu ni la kwn aku tadi tu buat panggilan kecemasan...

dlm pada menunggu tu, Mr Prabhu sempat gak tolong coverkan utk aku.. "I saw this guy just now.. he's around here just now.." (Mr Prabhu kenal aku, Mr zack tak kenal...)

then Mr. Zack xpuas hati... "I want to check in the toilet..."... then dia pn pegi.. masing2 dah risau...

balik kpd kisah aku kt toilet tadi... aku siap2 pakai baju OT, aku pn kuar toilet... tetibe tercegat Mr Zack depan aku... "So u're Awis...??".. "Yes, Dr.. why Dr??" (buat2 naif)... Mr Zack senyum... then dia masuk balik OT...

kt dlm OT, sume cemas menunggu... (cewah..) termasuk Mr Prabhu.. bile Mr Zack masuk, dia tanye "he's not there??" tanya beliau cemas.. (poyo je aku nih..).. Mr Zack diam je..

then Mr Zack duduk tenang... aku masuk dan buat2 tanye kenapa diorg cm kelam kabut... then pergi ke Mr Zack yg tgh pegang buku aku.. dia senyum, sign logbook, then bagi kt aku...

alhamdulillah... dia xmarah.. kalau la kantol sekalipun td, aku mmg akan explain perkara sebenar kt dia... sesungguhnya Allah melindungi hambanya yg jujur...

then dlm pkul 2, Mr Prabhu call aku, kate kelas petang ni kul 4 (yg aku patut present kes) postpone esok... so dapatlah aku tgok operation Mr Zack sbg nk menambah tebal aku punye "cover".. biarpun terpaksa menahan diri kepenatan berdiri 3 jam penuh showmanship dan lagak kesungguhan belajar...



ni la hasil 3 jam aku membengkakkan kaki... nasib baik aku beli sandal OT sendiri.. tahan la gak..

4 comments:

madey said...

lain kali mintaklar tndatangan sendiri...ni pass2 plak

Awis Qarni said...

aku nk cepat la..

A.G.M.G said...

hehe..but best la ur story.. hehe.. mcm bleh buat short movie...

Awis Qarni said...

Gaus, ko nk jd producer x? idea ade tp budget x cukup le..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin