Wednesday, September 15, 2010

"Syukran Ummi!"

Sejak berbelas2 tahun yg lalu, antara perkara yg paling best bile jalan2 balik kampung (raya atau tidak) - adalah makan ramai2 kt tgh jalan.. 

Ummi akan bangun awal (mmg hari2 dia bangun awal) dan siap2kan makanan utk bekal perjalanan.. x dpt bayang mcm mane 20 thn yg lalu.. anak kecik2.. nak siap pampers anak (lampin kain ye..) nak siapkan baju2 anak2.. botol susu anak2.. tu x kire anak2 yg meragam lagi.. plus - xde org gaji ye.. tapi still mampu buat tanpa sebarang rungutan atau mogokan.. 


Menu balik dari kampung kali ni.. ikan siakap asam pedas (permintaan aku), ikan siakap goreng biase, tempeh goreng, sambal goreng, udang sambal.. sayur xsempat buat sbb pasar xbukak lagi..

sangat sedap!!!

"Syukran Ummi.." ucapan yg selalu aku ungkapkan lepas makan sejak kecik.. tapi skrg selalu lupe..

3 comments:

Hazwani said...

oh sangat salute ummi kamu..

lepas dah ada anak sorang (cewah) baru la nampak betapa hebatnya golongan mak2 ni menguruskan anak yang ramai..aku ni, baru sorang pun dah hampir tunggang-terbalik kalau qayyum tak tolong sama..huhu

me said...

wah....my mom much alike ur mom, g mane2 msti bwk bekal punye laaa....

NorAk said...

selalu lupe ke...dah x penah sebut?

The Coolest World Photos - iGetty.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin