Saturday, October 2, 2010

Akhirnya...



dlm post sblm ni, aku bgtau, kalo dh reti buat sesuatu makanan, sure lepas tu aku x teringin dah... tapi utk hasil tangan terbaru ni, hampir setiap mase aku teringat dan rase nak makan.. 
Carrot cake with lemon cheese frosting...

 
1st trial.. raye ke-8.. time ni buat kt umah.. main redah je.. tapi Alhamdulillah, berkat nk buat utk Ummi, kek jadi dgn jayanya...




2nd - hm... hampeh.. cubaan pertama buat kt umah Kuantan.. dh le walnut hangus.. 

gagah kuar carik walnut.. mane ade kedai brg kek bukak mlm2.. last2 beli almond kt supermarket.. wek! xsedap lgsung.. kek ni sikit je aku jamah.. yg lain ulat yg jamah.... boleh zoom utk tengok ulat..




3rd.. kek ni buat utk bwk kasik kwn2 Samura makan.. hm.. diorg kate ok.. tapi aku rase sdp sbb frosting.. kek xbest pn..




cubaan ke-4 , 28th sept 2010- buat utk study group.. boleh la.. tapi bantat... tapi time ni aku mule mengesan apakah kecacatan yg berlaku..

dan...

akhirnya...


 cubaan ke-5 - 1st October 2010 - berjaya!! ni kek paling best pernah aku buat.. (bagi aku la.. best kt sini bukan rase semata2.. tapi kejayaan mengatasi kelemahan kek2 sblm ni.. peningkatan secara ringkasnye..)

yg ni utk Dr Fahmi n Dr Azura.. buat buah tgn time g open house jap lg..



cubaan ke-6 - 2nd October 2010 - berjaya lagi.. alhadulillah.. berjaya menemui formula yg konsisten hasilnya.. yg ni utk Dr Bahyah.. buah tgn gak time g open house jap g

Alhamdulillah...

2 comments:

Anonymous said...

Salam... Blog yang bnyak bermanfaat, makanan2 sedap tuu..ade gak iktibar hidup duniawi buat bekalan ukhrawi jugak..Boleh tak nak resipi carrot kek ni ngan frosting die tu..tq =)

Qarnikuri said...

http://www.deliciousasianfood.com/2009/08/11/carrot-cake-recipe/

amek je dari blog ni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin